Skip to content

Preview #SocialMediaRecap 13 (deel 1): FourSquare, Gowalla, Facebook, Youp en Twitter

oktober 24, 2010

Twitternieuwsdiensten @besocialonline (door Gert Jan Bos) en @socialemediaNL (door Mark de Bruin) brengen dagelijks veel nieuwtjes over wat er gebeurt in de wereld van de sociale media. Morgen verschijnt alweer de 13e editie van de Marketingfacts #SocialMediaRecap met daarin volgens ons 10 highlights van de afgelopen 2 weken uit de pers die nog niet eerder op Marketingfacts verschenen.

Morgen verschijnt het complete artikel op marketingfacts.nl, vandaag alvast 5 van de 10 items:

• Foursquare, Gowalla, and Facebook Places: Practical Uses for Location-Based Services
• Hoe je Facebook niet moet inzetten voor je business
• Klantenservice volgens Youp van het Hek
• What do Social Media Managers do? Part 2
• Limburger voorspelt beurskoers via Twitter

Foursquare, Gowalla, and Facebook Places: Practical Uses for Location-Based Services
Location Based Services diensten zijn wellicht wel het meest actieve segment binnen social media. Iedere dag gebeurt er wel wat. De diensten onderling zijn dan ook in strijd om de gebruiker door steeds nieuwe functionaliteiten en/of toepassingen te verzinnen. Inmiddels is het nieuwe er wel af als het gaat om inchecken en badges ontvangen. Op PCworld.com staat een interessant artikel met andere toepassingen c.q. spinnoffs met voorbeelden zoals (1) multimedia dagboek, (2) Routes bijhouden, (3) Tips (4) LBS adveteren (5) Echte beloningen verdienen. Meer weten? Lees het artikel op PC World

Er was nog veel meer nieuws over deze LBS Social Networks vanuit @SocialeMediaNL:
Gowalla, Foursquare Battle Over NASA Ties
Loopt app gets Facebook Places support
Campaigns going ‘Gowalla’ before Nov. 2
Foursquare doet zijn intrede in Amersfoortse horeca

Hoe je Facebook niet moet inzetten voor je business
De mensen achter Letsgosocial hebben het interessante artikel op Hubspot over hoe je Facebook niet moet inzetten in het Nederlands samengevat. Er komen 9 tips langs die je niet moet doen, waarvan de eerste vijf zijn: (1) Twitterstrategie loslaten op Facebook, (2) Alleen tekst publiceren, (3) Uw volgers niet toestaan content te delen, (4) Geen commentaar geven op de content van uw fans en (5) Niet de content van uw fans delen. Lees alle tips en uitleg op Letsgosocial

Klantenservice volgens Youp van het Hek
Over Youp van der Heks twitteractie tegen T-Mobile is al eerder geschreven op Marketingfacts. Afgelopen zaterdag verscheen echter de column van Youp in het NRC. Een mooi stukje proza, absoluut! Het einde is veelbelovend: “Ondertussen ben ik een soort nationaal meldpunt van de helpdeskterreur geworden en ik proef ook dat het geduld op is. Men is het spuugzat. Klantenservice betekent klantenservice ofwel: service aan klanten! En dat begint niet met een uurtje hangen terwijl je naar zaaddodende muzak moet luisteren. Om over het machteloze vervolg maar te zwijgen. Revolutie? Wat mij betreft wel. Hoe? Nog even geen idee, maar voorlopig raad ik iedereen aan om te beginnen met de nuchtere mededeling dat je eigenlijk Youp heet. En nogmaals: niet alleen tegen T-Mobile, maar echt tegen allemaal! We zijn begonnen!” Lees de hele column op NRC.

What do Social Media Managers do? Part 2
In de vorige #socialmediarecap kwam deel 1 van de column van Matt Owen al aan bod. Ook deel 2 waarin hij over zijn werkzaamheden als Social Media Producer blogt willen we je niet onthouden. In dit blogt hij over zijn projecten waar hij dagelijks mee bezig is zoals brand awareness op LinkedIn, het benaderen van invloedrijke bloggers, de dagelijkse promotie van content via bookmark sites en bloggen. Wederom een aanrader

Limburger voorspelt beurskoers via Twitter
NU.nl meldt dat “Media in Amerika, Duitsland, Frankrijk en Spanje elkaar verdringen om de ‘Twitter Predictor’, een Belgisch Limburgse professor, te spreken te krijgen. Johan Bollen kan namelijk op basis van twitterberichten de beurskoers van de Dow Jones voorspellen. Gecombineerd met een andere formule weet Bollen nu met een zekerheid van 86,7 procent te voorspellen of de koers van de Dow Jones stijgt of daalt. Ook zegt hij ‘enigszins’ te kunnen voorspellen met hoeveel punten.” Lees het artikel op NU.nl.

No comments yet

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers op de volgende wijze: