Skip to content

Preview #SocialMediaRecap 14: Facebook Deal, LBS update en Twitter Places Pages

november 14, 2010

Twitternieuwsdiensten @besocialonline (door Gert Jan Bos) en @SocialeMediaNL (door Mark de Bruin) brengen dagelijks veel nieuwtjes over wat er gebeurt in de wereld van de sociale media. Morgen verschijnt alweer de 14e editie van de Marketingfacts #SocialMediaRecap met daarin volgens ons highlights van de afgelopen 2 weken uit de pers die nog niet eerder op Marketingfacts verschenen. In deze preview versie alvast 5 van de 10 items.

 

Hyves-leden maken eerste echte Nederlandse Pickwickthee via cocreatie

Op Frankwatching staat een interessant artikel over co-creatie van DE via Hyves: “Vijfentwintig Hyvers – en fans van Pickwick – zijn 3 maanden lang via een cocreatietraject intensief betrokken bij de ontwikkeling van een nieuwe, echt Nederlandse theevariant: de Pickwick Dutch Tea Blend. Wouter Eckelmans (Marketing Manager bij Pickwick) en Marjolein van der Ham (Key Account Manager bij Hyves) vertellen over hun ervaringen en de resultaten van dit cocreatietraject.”

 

 

LBS nieuws: nieuwe app Triout, Social Stalking en doorbraak

Naast het interessante video op WebProNews over een nieuwe LBS dienst TriOut in Using Location-Based Services For Your Business  vonden we op weau.com video’s over Social Stalking: “Apps on your phone can use GPS to let your friends and family or the entire world know what you’re doing and exactly where you are but can too much personal information on social networking sites come back to haunt you?”. Als je je afvraagt of LBS ooit mainstream zal gaan, lees dan dit artikel op Gigaom.com. De conclusie: “Getting a discount is a great incentive to check in somewhere, but it’s not obvious it’s going to convince large masses of people to adopt location services. The biggest issue for many users, including some friends I have spoken with, is that sharing one’s physical location breaches a personal privacy barrier that many people are uncomfortable with, even if it is only being broadcast to one’s friends — and the fact that your friends can tag you at a location through Facebook Places just adds to that uncomfortable feeling. Facebook may have 500 million users, but even that kind of reach may not be enough to move location-sharing into the mainstream.”

 

Twitter stapt mee in geo-locationverhaal: Twitter Place pages

Zoekmachine Marketing Blog publiceerde een artikel over Twitter Places en schrijft: “Gebruikers kunnen ondertussen al een tijdje hun locatie meedelen via de Places optie van Twitter indien ze hier toelating voor geven. Maar nu lijkt het dat Twitter Places verder uitbreidt met een extra mogelijkheid voor  bedrijven om een locatie te ‘claimen’. Twitter lijkt zich dus klaar te maken om mee in de geo-location strijd te stappen en om een derde inkomstenstroom op te zetten.”

 

Vijf ontwikkelingen voor de mobiele toekomst

Het Belgische 6minutes vertaalde vijf ontwikkelingen voor de mobiele toekomst van de site PaidContent.org : (1) De comeback van Microsoft, (2) Mobiele advertentie boom, (3) Mobiel gaat de nieuwsindustrie niet redden, (4) Het mainstream worden van 4G en (5) Je telefoon kent je beter dan wie ook.

 

Facebook Launches Location-Based Social Media Service Facebook Deal

Op nacsonline.com lezen we over de nieuwe ontwikkelingen bij Facebook: de introdiuctie van Facebook Deals. Ze schrijft: “Facebook has launched its own location-based social media service, similar to Foursquare and GoWalla, Nation’s Restaurant News reports. Facebook Deals enables marketers to give Facebook users something for checking in at participating retail locations through the Places feature on their mobile phones. Around 20 businesses, including Starbucks, McDonald’s, Chipotle Mexican Grill and Alamo Drafthouse Cinema, have signed up for the initial debut of Facebook Deal. The new service allows Facebook and its merchant partners to provide more localized benefits.”

 

Meer social media nieuws?

Twitter: @SocialeMediaNL en @BeSocialOnline.

LinkedIn: SocialeMediaNL Linkedin groep.

Facebook: Dutch Facebook groep

No comments yet

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers op de volgende wijze: