Skip to content

Top 75 iPad apps voor kinderen

augustus 24, 2011

Op Google+ vroeg Robert Scoble eerder deze maand naar de beste iPad apps voor kinderen en kreeg er 75. Dit zijn vooral internationale en Engelstalige apps. Een jaar geleden stelde Marco Derksen deze vraag ook en kreeg er ook heel veel in de reacties op zijn artikel.

Eerder schreef ik op iPadclub.nl al over de apps Tekenblok, Figaro & Madeira, Albert HD, Wolfie, Timo en anderen. Op iPadclub kun je de rubriek Ouders & kinderen volgen om de laatste apps voor kinderen te ontdekken. En op de site iKind.nl vind je ook veel inspiratie.

Nieuw: twitteraccount @appskinderen
Volg op Twitter @appskinderen om op de hoogte te blijven van de nieuwste kinderapps.

Mijn favoriet is momenteel The Fantastic Flying Books of Mr. Morris Lessmore. Een prachtig (Engelstalig) interactief kinderboek.

Nu, een jaar na de introductie van de iPad, ben ik benieuwd wat jouw favoriete app voor kinderen is. Laat jouw mening achter in de comments.

Nieuw: Glitterfraai app waarin het kinderverhaal van Glittefraai te lezen is. http://glitterfraai.wordpress.com

11 reacties leave one →
  1. augustus 24, 2011 6:29 pm

    Heb veel favorieten en merendeel gevonden via http://www.ikind.nl. Mijn 3 jarige dochter is weg van de interactieve boekjes van Picollo, Memory games, Woezel & Pip (memory, kleuren) en de app van Angelina Ballerina. Ook de app van Zappelin is erg leuk!

  2. augustus 24, 2011 6:40 pm

    Mijn dochter (1,5) is gek van de Zappelin app en Doodle Buddy. Mijn zoon (4,5) heeft al wat meer ervaring en is vindt vooral Dino Puzzle, Kidsapp Farm, Sheep mania en Talking Gina leuk. Zijn grootste favorieten zijn Cut the Rope en Create a Car.
    En natuurlijk ook Cars Toon via de YouTube app.

  3. augustus 24, 2011 6:40 pm

    Jannies kinderboerderij. Mijn zoontje is er in elk geval dol op. (Het is mijn eigen app.)

  4. augustus 24, 2011 7:54 pm

    Mijn dochters (5 & 3) zijn helemaal enthousiast over de apps van Toca Boca. Of het nu gaat om de Tea party, The Doctor, Paint my wings, Robot Lab of Hair Salon. Zodra één van hen achter de iPad mag, worden één of meerdere van deze apps altijd gespeeld.
    Zelf vind ik de apps ook goed. Naast het feit dat ze erg mooi geïllustreerd zijn, zijn ze ook educatief. Er komt geen taal aan te pas, maar zijn wel voorzien van vrolijke muziekjes en geluiden.
    Een aanrader voor kinderen!

  5. augustus 24, 2011 8:31 pm

    Mijn jongste dochter is helemaal weg van Talking Tom (en zijn vriendjes)!

  6. augustus 25, 2011 9:39 am

    Mijn dochter van net 3 gebruikt voornamelijk youtube en foto’s kijken (van vakantie). Daarnaast teken en kleur programma’s en memory.

  7. Gilleske permalink
    augustus 25, 2011 12:08 pm

    Mijn zoon van vier is dol op Albert, de spelletjes zijn voor volwassenen ook leuk trouwens. En heel mooi vormgegeven.

  8. augustus 30, 2011 6:04 pm

    Elke App van Toca Boca is leuk. Ook Mika’s avonturen is erg leuk!

  9. september 22, 2012 7:13 pm

    Mijn dochter is al van ze twee was bezig met de iPad – we hadden toen voor haar een spelletje gevonden dat GRoink heet (rare naam – me altijd afgevraagd waarom het niet gewoon Oink was eigenlijk, maar goed). Gewoon naar dieren kijken en de geluiden luisteren. Helemaal gek was ze daar van…

  10. december 7, 2013 2:16 pm

    Er is een nieuwe, gratis app voor de iPad voor kids van 0 – 6 (dreumesen, peuters en kleuters). De app bevat leuke diertjes en leuke liedjes:
    http://www.dierenliedjesapp.nl

Trackbacks

  1. Twitter account over apps voor kinderen: @appskinderen « Blog Mark de Bruin

Geef een reactie

