Skip to content

Succesvolle en winstgevende Nederlandse apps voor iPhone, iPad en Android (update 5-1-2012)

januari 4, 2012

Inmiddels heb ik vanuit mijn werk al heel wat apps op de wereld gezet. Altijd krijg ik de vraag intern “Hoe gaan wij er geld mee verdienen?”. Blijft altijd de uitdaging.

Ik ben op zoek naar Nederlandse voorbeelden van apps waarmee de ontwikkelaar echt geld (winst) heeft verdiend. Ik heb de vraag uitgezet op Twitter.

Zelf ken ik het voorbeeld van de Trein app die al jarenlang in de top 50 van de betaalde apps staat. Daar moet de ontwikkelaar winst op behaald hebben omdat hij hem zelf ontwikkeld heeft. Kosten waren dus vooral manuren.

Via Twitter kreeg ik van Stephan Osseweijer de case van Week Calender (3,5 miljoen omzet): Video over Week Calender op Uitzending Gemist (Dank Jean Paul Horn)

Van Wouter Glaser: TomTom (110.000 apps per kwartaal).

Andere inzendingen die ik ontving via Twitter: De vuvuzela app (via: Dirk de Kok) met 7 miljoen downloads en inkomsten via Admob (bron: Jeroen Retrae, Mobilo). Casestudy Admobs: http://moblio.nl/admob

De Snake app (bron: Victor Romijn)

De zoek & scan bol.com op iOS (niet van bol.com zelf) verdient geld op commissie basis. (via: Maurice Jongerius, Bol.com). Maurice: “Details kan hij niet geven uit privacy oogpunt maar hij doet het goed wat ons betreft :)”

Welke apps uit Nederland zijn nog meer winstgevend?

4 reacties leave one →
  1. januari 5, 2012 1:10 pm

    Mark, het is maar net hoe je de winstgevendheid definieert. Directe omzet uit de app zelf of de bijdrage aan het ondernemers resultaat. Het ene is direct meetbaar het andere wat lastiger.

Trackbacks

  1. Hoe ontwikkel je als uitgever een succesvolle app? | Markdewinter.nl
  2. Hoe ontwikkel je als uitgever een succesvolle app?

Geef een reactie

