Skip to content

Handig: 7 trends voor de digitale marketeer in 2016

november 23, 2015

Het einde van het jaar 2015 komt in zicht en de mensen die mij kennen, weten dat dit het moment voor mij is om trends voor het volgende jaar te verzamelen. Dat deed ik al eerder voor 2012, 2013, 2014 en 2015. Ik heb ook dit jaar het internet weer afgespeurd voor jullie om 7 interessante trends op het gebied van online, mobiele, socialmedia- en digitale marketing te delen die in mijn beleving ook van toepassing zijn voor de Nederlandse markt. Daarnaast kom ik dagelijks in mijn werk ook gave dingen tegen waarvan ik verwacht dat ze komend jaar steeds belangrijker worden. De trends die ik zie, onstaan vaak door technologieën op een slimme manier te combineren. Dit trendoverzicht is zeker niet uitputtend, maar een mooi doorkijkje voor ons werk als digitale marketeers. Laat ook zeker in de comments jouw trends horen. 

Trend 1: Meer video-advertenties dankzij autoplay

Trend 2: Adverteren bij Facebook duurder en succesvoller

Trend 3: Gek van de apparaten, dol op de mogelijkheden   

Trend 4: Alles genereert informatie, lang leve de data scientist

Trend 5: App or die, SEO in apps met spraakassistenten

Trend 6: Contentmarketing en de belofte van marketing automation en personalisatie

Trend 7: Omnichannel-webcare met WhatsApp en Messenger

Deze trends zijn uitgewerkt in het artikel dat maandag 23 november 2015 om 7.00 uur op marketingfacts.nl verschijnt. 

No comments yet

Geef een reactie

